Ko Pangang - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Eline Marieke - WaarBenJij.nu Ko Pangang - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

Ko Pangang

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

28 December 2014 | Thailand, Ko Pha Ngan

Oke, ik ben inmiddels een paar dagen op Ko Pangang. De eerste dag dat ik hier aankwam was het kerst. Dat was toch wel een beetje gek, omdat het helemaal niet voelt als kerst. Op dat soort momenten mis je toch wel even je 'eigen' mensen, die meer dichterbij staan dan het contact wat ik hier heb. Ook kijk ik op dat soort momenten wel even terug naar hoe mijn leven er vorig jaar uitzag en hoe veranderbaar het leven is. Dat vraagt wel het een en ander van je.
Eerste kerstdag ben ik wezen stappen met wat Chileense jongens. Het (zogenaamde) resort waar ik verblijf zit niet heel centraal, wat maakt dat je bijna overal een taxi/scooter of iets voor nodig hebt. Eenmaal op plaats van bestemming brak de hemel open en begon het behoorlijk te hozen. Deze buien komen momenteel regelmatig voorbij op Ko Pangang, net zoals nu.
Ik verblijf dus op een 'resort'. Die aanhalingstekens zijn in mijn beleving nodig, aangezien het best een crappy place is. Ik heb een (gedeelde) minibungalow, wat inhoud een ruikend bed, een badkamer waarin ik scheef sta, met 1 hand de douchekop vasthou en met de andere mijn haar inzeep en overal gaten en kieren waarbij ik me afvraag wat daarachter leeft. In ieder geval twee kakkerlakken, waarop ik doelde toen ik zei 'gedeelde' bungalow... Al met al, voel ik me niet helemaal fijn op deze plek en ben ik blij dat ik morgen vertrek naar Ko Lanta.
Iets wat ik wel leuk vind hier is de foodmarket. Ik hou van het eten op straat! Dus gelukkig is er nog wel iets waar ik blij van wordt, ookal moet ik daar in totaal 5 km voor lopen.
Afgelopen twee dagen was ik op zoek naar een fiets, omdat ik een beetje bang ben voor het scooterrijden (het links rijden en het gekke verkeer is niet echt safe). Op het moment dat ik had besloten om toch maar voor een scooter te gaan bij gebrek aan vertrouwde Nederlandse vervoersmiddelen, kwam een jongen aangefietst op een mountainbike! Jaaa..!! Daar werd ik blij van! Het geluk was een beetje van korte duur, aangezien ik 2 gelukkige kilometers later noodgedwongen ben gestopt aangezien er een hoosbui gaande is. Inmiddels is het drie uren later en zit ik nog steeds waar ik gestrand ben (waar ze gelukkig genoeg lekkernij en goede koffie hebben).
Zo gaan mijn dagen hier wat op en neer tussen leuke momenten en minder leuke momenten. Dat hoort er ook bij als je op reis bent.
Tot en met 6 januari zit ik 'vast' aan mijn reisprogramma, wat ik in een reisbureautje heb geboekt. Dit heb ik vlak voor het bezoek aan de tempel geboekt, aangezien iedereen zei dat ik wel wat geboekt moest hebben omdat alles vol zou zitten met kerst en oud en nieuw in het zuiden. Daarvan heb ik wel geleerd dat dit de eerste en de laatste keer is dat ik zoiets boek, aangezien ik gewoon weg wil gaan als ik het ergens niet naar mijn zin heb. Gelukkig heb ik nog 5 maanden waarin ik dat genoeg kan doen! Wel heb ik net gebeld met het reisbureau, om te kijken of ik misschien eerder naar het noorden kan vliegen (heb een vlucht staan voor 6 januari naar Chang Mai). Daar heb ik in ieder geval veel zin in, om naar het noorden te gaan!
Verder ben ik blij met het boek wat ik van collegas heb gekregen, dat helpt me deze dagen wel door.
Ik zal even wat foto's uploaden op facebook van mijn reis tot nu toe voor de beeldvorming.
Gegroet trouwe leesvrienden.

  • 28 December 2014 - 11:21

    Maaike:


    Lieverd, ik zat alweer uit te kijken naar een reisverslag van jou

  • 28 December 2014 - 11:42

    Thea De Vries:

    Lieve Eline mooi dat je ons een stukje laat "meelopen"op je levensreis.
    Geniet ervan en pas goed op je zelf.Ik hoop dst het mag brengen wat je hoopte!
    HET leven is soms ingewikkeld maar waard om te leven.Liefs Thea de Vries

  • 28 December 2014 - 11:57

    Zoe:

    Lieve Eline,

    Wat heb je dat mooi en goed geschreven. Niet alleen maar dolle pret, maar
    Blijkbaar ook momenten van bezinning. Ontzettend stoer van je! Ben benieuwd naar
    Je nieuwe verhalen! Heel veel plezier en geniet! Xx

  • 28 December 2014 - 12:31

    Mieke:

    Hallo lieverd, ja , zo gaat het dus met backpacken. De ene keer heb je het heel leuk, en de andere keer mis je wat je thuis hebt. Maar ongetwijfeld zullen de leuke en mooie momenten meer zijn, dan de akelige momenten. let maar op. We reizen met je mee via je prachtige verhalen, en af en toe een gesprekje via face- time.
    We hopen dat je betere tijd zult hebben in het noorden en zien er al weer naar uit wat je daar allemaal zult beleven. Goede reis verder. X M

  • 31 December 2014 - 08:52

    Bep.:

    WoW Bep. Wat een verhalen ! Wat maak je wat mee!! Wat schrijf je ook leuk. Ik ben blij dat je me deze pagina hebt gegeven. Erg leuk om te lezen wat je allemaal doet. Pas goed op jezelf! Maar zo te lezen gaat dat wel goed. Laat je niet gek maken leave.
    Xxxxxxxx

  • 31 December 2014 - 14:39

    Imy:

    Hallo Eline,

    Kijk af en toe op je site en wordt verder op de hoogte gehouden door je moeder.
    Wat kun jij geweldig verwoorden wat je allemaal beleefd. Echt leuk om te lezen.
    Geniet van alles wat op je pad, en doe alleen wat jou een goed gevoel geeft.
    Je kunt terug kijken op een enerverend 2014 maar ik wens je vanuit Nederland een overweldigend 2015 toe. Happy New Year. Groetjes Imy

  • 01 Januari 2015 - 17:36

    Doraa:

    Hi Elientsje, even een korte reactie, omdat ik uit ervaring weet dat dat ook fijn is berichtjes uit het thuisfront.
    Ik heb in mijn jonge jaren een tijdje au pair gezeten in Engeland, en vond brieven uit Nederlad altijd fijn.
    Geen computer toen nog, en Engeland was toen al spannend. Je doet het goed meid, je komt van alles tegen good times en bad moments. Maar ervaring voor je verdere leven in ieder geval. En het fijne is later denk je vaak aaan de mooie momenten. Regen word je altijd een beetje depri van, je kunt dan minder ondernemen.
    Als de zon er weer bij is loopt de motor ook weer beter. Je schrijft amusant dus het is geen straf jou te volgen. Je maakt een eerlijk reisverslag, niet mooier dan het is maar puur je gevoelens en belevenissen. Menno en ik wensen jou alle goeds voor het nieuwe jaar en een onvergetelijke mooie reis. Veel liefs en een dikke kus lfs Dora

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 31155

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: