Brisbane, Surfersparadise en nu.....? - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Eline Marieke - WaarBenJij.nu Brisbane, Surfersparadise en nu.....? - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

Brisbane, Surfersparadise en nu.....?

Door: eline jansen

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

28 Maart 2015 | Australië, Surfers Paradise

De afgelopen week verbleef ik in Surfers Paradise, in de Cold Cost. In eerste instantie kwam ik hier voor werk, padicap driver. Een soort van tuck-tuck alleen dan met een fiets ervoor. Net wat voor mij dacht ik. Voordat ik hier kwam wist ik niet dat het alleen maar in de nacht was. Wel wist ik dat je huur moest betalen voor de fiets, wat 350 dollar bleek te zijn! Alles bij elkaar opgeteld daar maar vanaf gezien en verder gegaan met solliciteren.
Dus hop, de staat op met CV en overal bij langs. Surfers paradise is een toeristische plaats aan het strand. Lekker om weer even bij de zee te zijn en vooral weer in de warmte te zijn! Momenteel is het een rustig seizoen in de Gold Cost, wat maakt dat er weinig vraag is naar medewerkers. De eerste dagen was ik gemotiveerd voor het vinden van een baan, wat even later wel tot het vriespunt is gezakt. Ik had er weinig zin in en de productiviteit is dan ook enorm laag. Daarnaast heb ik het surfen ontdekt en iemand gevonden die mij leert surfen, wat natuurlijk veel leuker is. Dit drie dagen achter elkaar gedaan, wat wel even pittig is (en hilarisch voor omstanders). Inmiddels kan ik staan en zit ik onder de blauwe plekken.
Ik zit in een klein hostel waar veel Fransen zitten. Inmiddels zit ik daar nu een week en heb ik het goed naar mijn zin. In het begin was het wat lastig om vrienden te maken aangezien veel mensen er al langere tijd zitten en gehecht zijn. Ook heeft iedereen hier wel zo zijn dingen te doen dus er zijn weinig mensen die er samen op uit gaan. Het is een chill-hostel, waar veel mensen lui zijn en rondhangen wat best aanstekelijk is.
Afgelopen week heb ik een tatoeage gemaakt voor een meid van het hostel die ze een dag later heeft laten zetten. Een simpel iets, waarvan ze wist wat ze wilde wat ik vervolgens getekend heb. Gaaf dat iemand hetgeen wat ik getekend heb op haar huid heeft! Toen ik mama een foto stuurde dacht ze alleen dat ik het was, haha lachen. Dus daar ben ik wat mee bezig op momenten dat ik niks te doen heb maar toch wat wil doen. Mocht iemand iets willen en een idee hebben voor een tatoeage, ik vind het leuk om te doen dus wees welkom;-).
Gisteren heb ik mijn eerste sollicitatie gesprek gehad. Dat voor een baan als assistent groepsleider in een 'early learning center'. Een peuterspeelzaal met een breed aanbod voor kinderen. In eerste instantie was ik te laat, aangezien ik me liet brengen door een crazy ozzie-guy van het hostel die ook die kant op moest en vervolgens zijn sleutels kwijt was voor vertrek. Ik baalde enorm, aangezien ik een hekel heb aan te laat komen en helemaal voor een sollicitatiegesprek! Niet bepaald een goede eerste indruk, alhoewel ze er goed op reageerden. Nouja, uiteindelijk toch wel aardig mezelf kunnen laten zien in het gesprek. Ik ben 1 van de 20 die op gesprek was, dus mijn kansen zijn niet gigantisch. Maandag krijg ik er bericht over. Daarnaast maar verder kijken.
Ik zit op dit moment een beetje in twijfel over wat ik nou eigenlijk wil. Ik vind het lastig om te bedenken en zit een beetje op een dood punt. Ik weet het eerlijk gezegd even niet zo goed. Ik kwam hier met de insteek om te werken en nu ik hier ben vraag ik mezelf af of ik niet heel veel moois mis door te gaan werken. Dat komt ook wel omdat het werk vinden een tegen valt, terwijl ik er wel tijd en energie in steek. Wat ook meeweegt is de work en holiday visa die ik aan heb gevraagd en veel geld voor heb betaald. Zou toch zonde zijn als ik 420 euro heb neergelegd terwijl ik er geen gebruik van maak. Of kom ik later dit jaar nog terug naar hier om daar gebruik van te maken? Zo ja, moet ik toch farm-work gaan doen voor mijn second year visa. Zo zitten er allemaal haken en ogen die meewegen in het maken van een keuze. Met reizen merk je wel dat je telkens zo in beweging bent dat je verandert van visie wat weer invloed heeft op de keuzes die je maakt. In ieder geval ben ik wel toe aan een beetje actie, dat is mij wel duidelijk. Ik weet wel dat mijn plan de aankomende dagen wel weer wat meer vorm zal krijgen, vaak heeft dat even tijd nodig en heeft het geen zin om jezelf onder druk te zetten als je het gewoon even niet weet. Zo gaat dat dan, als je in je eentje op reis bent (even een gratis kijkje in mijn hoofd).
Jullie horen wel weer hoe dit afloopt ;-).

  • 30 Maart 2015 - 09:32

    Tante Alie:

    Hoi hoi, het komt vanzelf naar voren Eline welke richting je op wilt gaan. Geniet ook van het land. Persoonlijk zou ik naar het Great Barrier rif willen. Lijkt me heel gaaf. Vrienden van ons zijn daar geweest en vonden het geweldig. Nou meid succes met het vinden van werk, kan ook een leuke ervaring opleveren. Ben benieuwd wat het wordt. Gr. Van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 31153

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: