Easter in Surfers - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Eline Marieke - WaarBenJij.nu Easter in Surfers - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

Easter in Surfers

Door: Eline Marieke

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

05 April 2015 | Australië, Surfers Paradise

Dag lieve leesvrienden. Hier weer even een bericht vanuit Australie. Het weer heeft de afgelopen week niet mee gezeten. Het waren een paar donkere dagen met regen, waarin je dan niet veel te doen hebt. Mijn dag bestond dan vooral uit het zoeken van werk, tekenen (en frustreren over de boom die ik niet zo perfect krijg als ik wil), sporten hier in het gebouw waar ik zit en chillen. Ik verblijf momenteel bij een vriend die een kamer vrij heeft in de Gold Cost. Of nouja, eigelijk zijn ouders kamer is vrij aangezien zij er niet zijn. Er is hier een zwembad, fitness-gelegenheid (1 en 2, waarvan 2 'prive' is waar veelal niemand is) en ik hoef niet mijn kamer te delen met 6 anderen en zelfs de badkamer niet aangezien er 2 zijn. Dus ja, ik verblijf in luxe kun je wel zeggen. Dan mag je toch niet klagen. Ook op dit soort momenten leer ik over mezelf. Ik ben te gast en heb me aan te passen, iets waar ik in het verleden wel eens moeite mee heb gehad (uhum). Ik ben blij dat ik dat hier mag leren, aangezien ik dat nou niet bepaald een fijne eigenschap vind.
De afgelopen week heb ik wel even stilgestaan bij hoe anders mijn leven op dit moment is vergeleken met vorig jaar. Vorig jaar werkte was ik aan het werk, had ik nog een vriend (nouja net niet meer dan..), leefde ik in mijn huisje en had ik nog een opa. Nu zit ik aan de andere kant van de wereld. Hoe veranderbaar is deze wereld?! Het is maar net wat je wilt. Jij kunt alles doen wat in je macht ligt om je leven zo te maken zoals jij dat wilt, op uitzonderingen na waar je geen invloed op hebt helaas. Wat hebben wij het luxe, dat wij zoveel opties en mogelijkheden hebben. Dat is niet overal zo op deze aardkloot wat ik wel heb gezien in Azie. Wel ben ik van mening dat we wat teveel keuze hebben, wat soms resulteerd in een identiteitscrisis bij jonge mensen (wat ik veel om me heen zie en zeker ook wel heb ondervonden). Het is moeilijk om te kiezen als je zoveel opties hebt. Kijk maar naar de boter in de Jumbo (waarom hebben we in vredesnaam zoveel keuze?!). Het is een gekke wereld!
Iets waarvan ik zeker weet wat ik wil is lekker eten met mensen die ik lief heb. Wat hou ik daar toch van. Gisteren werd me dat weer duidelijk, toen ik zo'n leuke ervaring had. Toen ik arriveerde in Melbourne (voor het eerst in Aus) kwam er een vrouw naast me zitten in de bus. We twijfelden of de seat voor 1 of 2 personen was, aangezien we zowat bij elkaar op schoot zaten. Gelukkig was ik naar Azie wel wat gewend met mensen die zo dicht in 'je aura' komen. We hebben zitten kletsen en vonden herkenning in elkaar, aangezien haar kinderen elders op de wereld zijn en haar dochter bijvoorbeeld nu in Londen woont. Ze vertelde me dat ze in de Gold Coast woonde en vervolgens gaf ze mij haar telefoonnummer voor het geval dat ik naar de Gold Coast kwam. Zo gezegd zo gedaan en zo heeft ze me gisteren uitgenodigd voor een diner met vrienden. Vervolgens zat ik gisteren aan tafel met een gezelschap wat veelal iets jonger was dan mijn ouders (en kinderen van 18/13).
Iedereen had wat eten met zich mee genomen en het diner was heeeeeerlijk. Zo goed verzorgd, met alles erop en eraan. Voorafjes, wijntje, heerlijk eten wat gemaakt was met passie, muziekje erbij, geweldige taart als toetje en goed gezelschap. Ik heb zo genoten!! Ik hou daar zo van! Ook zo lief dat ze me uit had genodigd terwijl we elkaar eigelijk helemaal niet kennen. Dat zijn voor mij wel de dingen waar ik een blij mens van wordt!
Daar wou ik het graag bij laten voor nu :-) Adios amigos! Happy easter! En geniet van elkaars gezelschap :-)

  • 05 April 2015 - 07:36

    Maaike:

    Lieve Eline, Een aaneenschakeling van bewust wording. Heel mooi ook dat je nu steeds weer ondervind wat voor een mooie meid jezelf bent, wat je zelf eigenlijk al in huis hebt. Je zoektocht naar werk...naar gezellig heide naar warmte. Geniet van het land en word je bewust van wat je zelf allemaal al in huis hebt.
    Ik zie er naar uit om je weer te zien, te omarmen, en al je ontdekkingen te bespreken onder het genot van een heerlijke thaise maaltijd. Fijne pasen lieverd.Dikke kus



  • 05 April 2015 - 08:38

    Mieke:

    Hallo lieverd, nou, het was een mooi verhaal. Vooral het laatste stukje. Wat heerlijk dat je zomaar ergens wordt uitgenodigd om mee te eten. Dat spontane is toch het allerleukste in het leven. Daar kun jij ook zo van genieten. Ga zo door. Liefs mem.

  • 05 April 2015 - 21:18

    Froukje Kuilman:

    Hoi Eline,
    fijn dat er nog zulke lieve mensen op deze wereld zijn waar je van kunt genieten. Heerlijk.
    leuke verhalen schrijf je. Is ook genieten.
    knuf ook van Jan. Hij vraagt zich af of je nog gaat duiken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 31151

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: