Lovely Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Eline Marieke - WaarBenJij.nu Lovely Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

Lovely Byron Bay

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

30 Mei 2015 | Australië, Byron Bay

Een paar dagen terug ben ik aangekomen op mijn laatste bestemming in Australie, Byron Bay. Vanuit Cairns ben ik naar Gold Coast gevlogen, nadat ik mijn road-trip vriendinnetjes gedag heb gezegd. In Cairns heb ik samen met Julz (de stoere chick met de witte auto) gedoken in Great Barier Reef. Dat was de eerste keer duiken in de oceaan na anderhalf jaar tijd. Dat vond ik wel spannend! Na een paar minuten 'wiebelig' onder de oppervlakte te zijn was ik meer relaxt en heb ik meer kunnen genieten van het duiken. Het koraal viel een beetje tegen aangezien het op veel plaatsen dood was. Helaas niks 'groots' gezien zoals een haai of een schildpad, maargoed, it is how it is. Ik heb in ieder geval genoten van het meer ontspannen in het water zijn en de Great Barier Reef overslaan als je er bent kan natuurlijk niet. Daarnaast had ik altijd veel plezier met Julz die mee was op de boot, aangezien wij samen net een stel kleuters waren die elkaar klierden. Daar had ik echt veel plezier aan.
Voordat ik naar Byron kwam had ik in gedachten om Surfers Paradise nog te bezoeken, maar aangezien ik Byron bay way leuker vind dan Surfers blijf ik hier tot het einde van mijn trip. Soms kan het ook zo fijn zijn om je tas voor een aantal dagen op dezelfde plek te laten liggen als je op reis bent.
Byron Bay is een bijzondere plek. Volgens de aboriginals is dit een heilige plek, en daarnaast zou er wetenschappelijk onderzoek gedaan zijn wat uitwijst dat er 'iets in de lucht hangt'. Het is in ieder geval een plek waar je veel gelukkig-lijkende mensen ziet. De mensen die er wonen hebben veelal een alternatieve leefstijl en ik heb nog nooit zoveel bebaarde mannen met lang haar gezien als hier (surfers en hippies). De sfeer is relaxt en ik moet zeggen dat ik het inmiddels rustig aan doe.
De eerste twee dagen ben ik naar de vuurtoren gelopen wat een beste klim omhoog is. Op dag twee heb ik dit hardlopend gedaan waarbij ik me bewust werd van het feit dat ik niet verlost ben van mijn vroeger gediagnostiseerde astma. Als een hijgend paard omhoog wat vervolgens een strijd werd tussen wilskracht en lichamelijke strubbelingen, uiteindelijk gewonnen door de wilskracht.
Op de route omhoog heb je verschillende uitkijkpunten, waar ik groepen dolfijnen heb zien zwemmen. Deze dolfijnen zijn hier praktisch altijd, wat heel gaaf is om te zien! Ook is het mogelijk om walvissen te zien, wat ik nog op mijn Bucket list heb staan. Helaas begint het walvisseizoen met twee weken, dus de kans is klein dat ik die nog ga zien. Het is toch bijzonder hoeveel wilde dieren er in Australie leven! Krokodillen, haaien, walvissen, dolfijnen en de favoriet van menig mens; de kalkoen die zelfs plastic eet.
De sfeer in Byron is zo relaxt en de mensen zijn zo vriendelijk, wat maakt dat ik al een paar keer genietend door de straatjes loop. Ik moet zeggen dat dit de meest vriendelijke en relaxte plek is waar ik ooit ben geweest. De mensen lijken hier zeker wel op een andere manier met elkaar om te gaan dan op andere plaatsen in Australie, wat zo anders is dan thuis. Misschien ook wel omdat de achtergrond van het land niet zo divers en 'diepgegroefd' is als in Europa, wat zou kunnen maken dat het allemaal niet zoveel boeit. No worries is in ieder geval zeker op zijn plaats, wat heerlijk is. Ik zal het zeker missen, als ik thuis de Aldi inloop en de medewerker in de winkel me niet vraagt hoe het met me gaat of hoe mijn dag is. Dat soort contact in combinatie met humor kan mijn dag echt maken. Dat maakt mij duidelijk hoe mijn gevoel voor geluk afhankelijk is van de manier van samenleven en omgaan met elkaar op de plaats waar ik ben.
Voor de aankomende dagen heb ik niks op de planning. 'Just chilling around and doing nothing', komt het eigenlijk op neer. Dinsdag te vroeg op de ochtend gaat mijn bus naar het vliegveld, waarna ik mijn laatste twee dagen van mijn trip doorbreng in het Crazy Bangkok.
Het voelt heel gek dat ik bijna naar huis ga. Enerzijds vind ik het oke, anderzijds vind ik het jammer, dubbel dus. Het voelt in ieder geval wel alsof het zo moet zijn, dus dat is goed. Daarnaast heb in zin om met mensen te zijn die mij kennen, aangezien ik wel een beetje klaar ben met de veelal oppervlakkige gesprekken wat vaak het geval is aangezien je de mensen om je heen niet zo goed kent.
Voor nu nog even genieten van het strand en de vriendelijke mensen om me heen. Tot heel snel lieve mensen thuis.

  • 30 Mei 2015 - 08:23

    Mieke:

    Hallo lieverd, weer een prachtig verhaal meissie. Fijn dat jij ook zo kunt genieten van de contacten met mensen. Echt een mensen-mens. De laatste dagen lekker relaxen, daar is niks mis mee. Vrijdag staan wij jou op te wachten, daar zien wij heel erg naar uit. Dat dubbele gevoel dat je hebt over naar huis gaan, snap ik best. Maar je weet, t schijnt dat je altijd op het hoogtepunt moet vertrekken. Dus dat zit wel goed. Have a save trip home. X mem

  • 30 Mei 2015 - 08:42

    Tante Alie:

    Hoi hoi, lekker weer naar huis. We komen je snel opzoeken. We zijn zo benieuwd naar alle foto's en nig meerverhalen. Klinkt allemaal heerlijk wat je allemaal nog gaat doen. Geniet ervan meid. En dan weernopzoek naar werk. Ahun, is het gedaan met de vrijheid.nveel succes met alles.

  • 30 Mei 2015 - 10:31

    Inge:

    Hey meissie!

    Jeetje, wat vliegt de tijd! Je bent alweer bijna op de terugreis! Maar daar nog even niet aan denken hoor. Geniet nog even van het heerlijke Australië....en niet te vergeten Bangkok (heb je nog tijd om de laatste centen te spenderen?

  • 30 Mei 2015 - 10:34

    Inge:

    Hahaha de laatste helft van m'n berichtje is verdwenen!

    Nou ja, nu weet ik ook al niet meer wat ik had geschreven. Enjoy en tot snel!

    Groetjes van je ouwe nicht

  • 30 Mei 2015 - 10:36

    Inge:

    he, de knipoog valt ook weg aan het eind. Dus hierbij ;) xx

  • 30 Mei 2015 - 13:36

    Bas:

    Hoi Eline!

    Weer een leuk verhaal. Goed om te horen, dat je daar op je plekje zit. Geniet er nog even van!

  • 30 Mei 2015 - 20:12

    Maaike:

    Hey lieverd,
    Ik dacht vanmorgen: laat ik Eline even een smsje sturen naar het meisje wat volgende cweeknalweer thuis komt.
    En zie daar was je verhaal....toeval bestaat niet. Geniet nog heerlijk van je laatste dagen en kom heelhuids thuis met een koffer vol verhalen, ervaringen belevenissen, foto's en ik zie je heel graag spoedig maar dat zullen vele zeggen!!!!
    Dikke kus en alvast bedankt dat je ons zo hebt meegenomen in reis. Soms zo kwetsbaar, humoristisch, twijfelachtig, maar vooral zoals ik jou ken.
    Liefs Maaike

  • 02 Juni 2015 - 09:23

    Cita:

    Hoi Eline,
    Wat is dit half jaar snel gegaan. Maar wat heb je een prachtig reisverslag gemaakt en wat leuk dat wij met je mee konden kijken. Dat wordt weer afkikken voor jou en voor ons. Geniet nog even van je laatste dagen en heb een veilige terugreis. We hopen je snel weer te zien, dikke kus van Cita en natuurlijk ook een knuffel van René.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 31141

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: