Salento part 2 - Reisverslag uit Salento, Colombia van Eline Marieke - WaarBenJij.nu Salento part 2 - Reisverslag uit Salento, Colombia van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

Salento part 2

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

19 Mei 2017 | Colombia, Salento

Oke, op het vorige verhaal moet ik een paar uur later toch even terugkomen. Het was mij al bekend dat er gisteren avond twee vrouwen waren overvallen op de weg naar het hostel, wat een best stuk lopen is over een afgelegen pad. Mensen van hier zijn hier verrast over, omdat dit normaliter nooit gebeurd en Salento een van de veiligste plaatsen in het land is. Vanmiddag even naar het stadje gelopen, dat zou overdag toch prima te doen zijn, daarnaast liep bij toeval iemand van het hostel mee. Vanuit de winkel op het pleintje (4 km verderop) was een vrolijke viervoeter die het pad naar het hostel met mij meeliep wat ik best prettig vond. We werden gepasseerd door een Colombiaan te paard, die vriendelijk lachend voorbij draafde. Een paar meter verderop was deze Colombiaan van zijn paard geklommen en stond hij aan de zijkant van het pad. Joost mocht weten wat hij daar aan het doen was, maar daar kwam ik gauw genoeg achter. Even was ik in de veronderstelling dat hij lang aan het uitdruppelen was, maar gezien de duur van het uitdruppelen had ik wel door dat hij bezig was met iets andere activiteiten. Het bewustzijn van deze trouwe viervoeter reikte helaas niet zover dat hij kon begrijpen dat deze Colombiaan in kwestie iets deed wat niet prettig is voor de passerende vrouw in kwestie. Ik versnelde mijn pas met klotsende oksels, maar veel maar dan dat wist ik ook niet te doen. De man passeerde mij een aantal meters verderop where I crossed my fingers en paraat was hem een klap voor zijn bakkes te verkopen bij te dichtbij komen. Heb de man geen blik gegeven waarna hij rustig passeerde te paard. Helaas is dit toch wel een van de dingen waar je soms mee te maken krijgt als vrouw in een land als deze, gezien het niet de eerste keer is dat ik dit soort situaties meemaak. Het scheelt dat ik inmiddels wel ervaren ben in het uitbeelden van dit soort activiteiten in een Spaanstalig land. De hond ligt inmiddels naast mij te chillen op het gras en we kijken uit over de mooie bergtoppen. Zo zijn de mooie momenten toch ook weer snel dichtbij.
Ps. Ja, ik pas wel op en ben wel voorzichtig met wanneer ik waar loop ;).

  • 20 Mei 2017 - 08:25

    Mieke:

    Wat een verhaal.
    Gekke uitwerking heb jij op buitenlandse mannen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Salento

Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 31126

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: