Chocola is het antwoord - Reisverslag uit Childers, Australië van Eline Marieke - WaarBenJij.nu Chocola is het antwoord - Reisverslag uit Childers, Australië van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

Chocola is het antwoord

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

22 April 2015 | Australië, Childers

Begon ik net een beetje winst te maken met werken, wordt ik vanochtend wakker met een zere arm die ik niet kan strekken. Gisteren voor het eerst mijn record behaald van 2 bins citroenen! Het was een race tegen de klok, maar ik was blij met het resultaat. Dat was voor het eerst dat ik zoveel (160 aus dollar) had verdiend in 1 dag tijd. Misschien alleen een beetje te veel gegeven aangezien ik nu met een zere arm loop. Vanmorgen wakker geworden met pijn in mijn elleboog, die ik dan ook niet helemaal kan strekken. Aangezien ik geen tas met 8 kilo kan tillen met deze arm maar besloten om een dag vrij te nemen. Vandaag maar wat boodschappen doen, spulletjes kopen die ik nodig ben en een blogje schrijven. Mijn arm krijgt wat rust in mijn zelfgemaakte mitella (sjaal met een knop), niet te verwarren met 'nutella', zoals ik dat vanmorgen al noemde tegen mijn caravan-mate die daar ook op ingaat alsof dat woord klopt. Het was wel weer duidelijk waar mijn(/onze) gedachten over gingen op de vroege morgen. Wat is dat toch, met (een groot deel van de) vrouwen en chocola. Bij de minste of geringste reden bedenk ik dat ik wel wat chocola heb verdiend. Omdat ik niet kan werken, juist heel hard werk, niet lekker in mijn vel zit, het weekend is en alles daar tussenin. Er is altijd wel een reden voor chocola. En als ik die megareep chocola dan heb gehaald, gaat hij op ook. Of ik stop hem in de kast (in dit geval ligt hij nu achter het beeldscherm), waarna ik telkens mijn naam geroepen hoor waar ik braaf naar luister. Vervolgens voel ik me nog rot ook, omdat ik alles in een keer op heb gegeten en er dik van wordt. Ik zou toch graag nog eens leren om daar iets anders mee om te kunnen gaan. Na mijn reep chocola... Ahum...
Verder is het leven hier wel best in Childers. Ik ben inmiddels wel gewend aan het leven in de caravan, het vroeg opstaan en het harde werken wat ik hopelijk wel weer op kan pakken morgen. Elke ochtend rijden we (een paar europeanen en het grootste gros mensen uit Tonga) in een oude 'schoolbus' naar de farm. De eerste keer toen ik in de bus stapte moest ik wel even slikken toen ik al deze mensen uit Tonga zag, aangezien het een heel ander soort volk is dan mensen afkomstig uit de westerse wereld. Inmiddels ben ik gewend en veelal aan het genieten in de bus, als ik naar buiten kijk naar het Australische landschap met celine dion vanaf de achterbank. Als ik dan achterom kijk zie ik een paar grote stoere eilanders zitten die deze muziek afspelen door hun speakers. Een bijzondere (en hilarische) ervaring, wat ik in mijn herinneringen mee zal nemen als ik terug denk aan het mandarijnen/citroenen plukken.

  • 22 April 2015 - 08:32

    Thea De Vries:

    Hoi Eline.
    Mooi verhaal en wat een ervaringen doe jij op zeg.
    Pas op met een overwerkte arm, straks wordt het een "citroentennisarm".

    groeten en laat snel weer wat van je horen

    Thea

  • 22 April 2015 - 09:53

    Zoe:

    Hai skat!

    Zo leuk om je verhalen te lezen en je op deze manier te volgen!
    Je schrijft super leuk!

  • 22 April 2015 - 10:07

    Mieke:

    He Lientje, vervelend voor je die zere arm. Je lijkt je moeder wel.

  • 22 April 2015 - 16:33

    Evelien:

    Chocolade, zucht.. herkenbaar.. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 31202

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: