Back on the road again! - Reisverslag uit Childers, Australië van Eline Marieke - WaarBenJij.nu Back on the road again! - Reisverslag uit Childers, Australië van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

Back on the road again!

Door: Lientje

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

08 Mei 2015 | Australië, Childers

Eergisteren afscheid genomen van het kleine Childers, waar ik dan toch wel weer een maand ben verbleven. Afscheid nemen is altijd een beetje verdrietig, als je je beseft dat je daar zeer waarschijnlijk nooit meer terug zal komen en dat je de mensen die je ontmoet hebt zeer waarschijnlijk nooit meer zal zien (op een paar nieuwe vriendinnen na). Het is enerzijds fijn als je verblijf ergens 'comfy' wordt, wat voor mij meestal het teken is om weer verder te reizen. Dat vooral omdat het voelt alsof ik dan genoeg heb geleerd en tijd is voor nieuwe ervaringen. De fruit-picking experience was zeker een om niet te vergeten. Ik heb mijn boomklim-kwaliteiten wel even uit de kast mogen trekken voor deze job, waar ik zo nu en dan wel om moest lachen als ik bovenin zat met een volle tas citroenen en niet wist hoe ik (zonder schrammen) beneden moest komen.
Julz, een stoere chick met een witte auto heeft ons eergisteren opgepikt en inmiddels zijn we (Julz, Stella mijn caravan-genoot en ik) op weg naar het noorden. Voor 32 dollar hebben we een tent gekocht bij de welbekende k-markt en de nacht doorgebracht ergens aan de rivier in the middle of nowhere. Eenmaal de tent opgezet in het donker zagen we in het water allemaal grote dingen voorbij komen. Het eerste uur waren we overtuigd dat het krokodillen waren, maar aangezien dat er wel heel veel en heel groot zouden zijn waren we daar maar op terug gekomen. De sterrenhemel is prachtig hier aan de andere kant van de wereld. Zo veel sterren! Het lijkt alsof de lucht hier zoveel breder is dan thuis, wat een gaaf gezicht is.
De eerste nacht op het fitnessmatje was bijzonder. Mijn rug is al jaren pijnlijk wat het niet een geweldige combinatie maakt. Op een gegeven moment kon ik bijna niet meer omdraaien en was ik zijknat, waarvan ik niet wist of dat nou van de goedkope tent was die water doorliet of dat het iets met pijn en overmatig transpireren te maken had. Gisteren maar een extra matje gekocht in de hoop dat het iets comfortabeler ligt. Na vannacht geloof ik dat ik wel een paar nachtjes nodig heb om te wennen aan deze oncomfortabele manier van bivakkeren.
Gisteren zijn we naar Bundaberg gegaan, een plaatst waar ze een van de beste rums op de wereld maken. Helaas voor de rum-drinkers onder ons wordt slechts 1 procent aan Europa verkocht, dus de kans dat je het daar vind is erg klein! We hebben natuurlijk wat mogen proeven, wat een leuke ervaring was. Na deze rum-experience zijn we doorgereden naar Agnes Water, een plaatsje aan de kust. Vandaag hebben we een chille dag ingelast met wat computerwerk in de bieb en vanmiddag tijd voor bakken op het strand (jeuj!). Bereik op mijn telefoon heb ik niet, dus mocht iemand een berichtje terug van mij verwachten, dat kan soms wel even duren. Ook hebben we niet altijd elektriciteit/water tot onze beschikking, dus back to basic is het zeker. Een goedkope manier van reizen is het in ieder geval wel, aangezien we vannacht bijvoorbeeld 6 dollar hebben betaald voor een staplaats ergens vlak bij het strand. Er is een toilet en een openluchtdouche, wat in ieder geval beter is dan geen douche ;-).
Ik ben in ieder geval blij om op pad te zijn en om nog wat van het land te zien voordat ik over een kleine maand weer naar huis vlieg! We reizen op naar het noorden, richting Cairns. Onderweg stoppen we waar we willen, afhankelijk van wat we allemaal willen doen. Ik heb in ieder geval wel een aantal dingen op mijn Bucket list staan die ik graag wil doen zoals whale-watching(!), duiken, schildpadden zien bbqen aan het strand. Verder maar zien wat er op ons pad komt :-).
Groetekes!

  • 08 Mei 2015 - 06:31

    Mieke:

    Mooi mooi mooi. Dit klinkt allemaal avontuurlijk. Geniet van de mooie natuur. Dikke x. Mem

  • 08 Mei 2015 - 08:41

    Bert:

    Hallo lieverd,

    Fijn dat je weer op pad bent. Toch geweldig om nog wat meer van het land te zien.
    BBQ'n op het strand, wat wil je nog meer..... Heb je al gesnorkeld ? Lijkt mij waanzinnig.
    Geniet er nog maar lekker van ik droom wel met je mee, dikke kus daddy

  • 09 Mei 2015 - 18:50

    Tante Alie:

    Hee Eline, goed van je dat je nog even wat van het land gaat zien, een beetje zonde om alleen maar fruit te plukken. Inderdaad kom je er misschien niet weer. Maak je mooie foto's? Ik ben heel benieuwd wat je daar nu weer allemaal meemaakt. Super hoor. Groetjes en als ik een petje had, dan deed ik em voor je af.

  • 09 Mei 2015 - 20:30

    Maaike:

    Hey lieverd...dat werd ook wel weer eens tijd dat we iets van je horen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 31148

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: