Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Marieke - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Door: Eline Jansen

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

02 Februari 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Het leven in een dorm.. Daar maak je nog eens wat mee. Een paar nachten terug een bijzondere nacht meegemaakt. Ik was van plan vroeg op bed te gaan en een goede nacht te maken (iets wat overigens vrij onmogelijk lijkt op reis), helemaal als je slaapt met 6 mensen in een dorm. In die nacht kwamen twee mensen terug van whatever the did. Eenmaal in bed hoorde ik geluiden die ik liever niet naast me hoor 2 bedden verderop. Al vrij snel wist ik wel welke kant dit op zou gaan. Tsja, wat doe je dan...?
Na even twijfelen besloten om maar naar het toilet te gaan wat naast hun bed was. Eenmaal de deur uitgestapt krijg ik een beeld te zien waarvan ik de details jullie zal besparen na overleg met mijn moeder. Ik was vrij geshocked dat deze mensen gewoon doorgingen terwijl ik mijn loop naar het toilet toch echt had aangekondigd met gekuchel en luidruchtig uit mijn hoogslaper klimmen.
Nog steeds vrij geshocked in mijn bed besefte ik dat deze tactiek niet veel op had geleverd en ik op moest naar plan B. Ik zag het echt niet zitten om getuige te zijn van een orgasme, waarop ik deze mensen vroeg of ze misschien een eigen kamer konden krijgen of ergens anders een plek konden vinden voor hun bezigheden.. Daarop werd het stil, maar niet van lange duur. Ik kan daar echt niet bij. Dat je dat daar doet vind ik al heel wat, maar dan ook nog doorgaan terwijl iemand je erop aanspreekt?! Ik was allang met een rood hoofd vertrokken. Nouja anyway.. Aangezien men doorging de woorden 'oh my god' een paar keer herhaald die eerder deze nacht gevallen waren en duidelijk gemaakt dat ik er wel klaar mee was waarna het eindelijk stil werd.
Even later komen twee andere mensen de kamer binnen en hoor ik 'Who is this?!'. Daarop kijk ik vanuit mijn bed naar de vloer waar een verdwaalde medewerker van het hostel ligt te slapen op de grond. Gelukkig nog aan het ademhalen, maar dat hij de weg kwijt was was wel duidelijk. Vervolgens is hij in een leeg bed geklommen waarna ik hem geschokt zag ontwaken. Ik keek hem aan en vroeg of hij het niet meer wist?! Dat hij hier met een meid had geslapen vannacht!! Geschokt riep hij dat hij 'in so much trouble!!' was. Daarop lachte ik en stelde ik hem gerust dat het maar een grap was wat betreft het seksen met gasten.
De afgelopen dagen heb ik me goed vermaakt in Cambodia. Ik had mijn dieptepunt in Bangkok wel bereikt en achter me gelaten en eindelijk in een (soort van) rust in Cambodia.
De tempels zijn geweldig en heb een aantal mooie dagen gehad! Zo heb ik samen met een meid een tandem gehuurd, wat natuurlijk gillen was in het begin aangezien we bijna crashten. Die dag hebben we afgesloten met het eten van een krokodil burger en stappen. Ik kwam wel weer even tot de ontdekking dat ik niet zo'n feest-beest ben, maar oké. Het leven hier is goed. Lekker eten/drinken, massages ondergaan en de tempels bezoeken. Dat heb ik drie dagen gedaan, wat na het tandemavontuur een 'hangover' tucktuckrit werd met mister rock 'n roll. Deze meneer had zijn tucktuck opgepimpt tot een rijdende discotheek tucktuck inclusief documentaires over Ankor en muziek naar keuze. Dat ging gepaard met een het communiceren via microfoon waardoor om de 3 minuten 'rock 'n roll baby!' geroepen werd. Hilarisch was het in ieder geval. Op de (rustigere) tempels genoten van de atmosfeer en de rust. Wat een historie en een overweldigende omgeving. Verdrietig dat het zo beschadigd is door mensen die ooit kwaad wilden. Indrukwekkend was het zeker en 3 dagen was geen overbodigheid! De laatste dag op pad gegaan met vrienden van mijn vriendin die over waren gekomen. Eenmaal bij de (te vroege) zonsopgang bij Ankor Wat komt een bekend gezicht op me aflopen. De Chileen die ik eerder heb ontmoet op Ko Pangang! Hoe toevallig en leuk is dat, dat je elkaar dan weer tegen komt! Wederom een mooie dag die afgesloten is met Mexicaans eten en een voetmassage.
Vanavond vertrek ik met de slaapbus naar PhnomPenh. Daar ga ik de killing feelds bezoeken waar Paul Pott en zijn regiem nog niet zo lang geleden teveel mensen heeft omgebracht. Daarna ga ik richting de kust maar Sihanoukville, waar ik nodig aan mijn 'tan' wil werken. Verder kijk ik erg uit naar 1 van mijn nieuwe plannen, werken in Australië! Ik voel me in die zin wel een beetje onrustig enthousiast om daar heen te gaan! Ik heb bedacht dat ik op die manier wil werken aan mijn 'ik-moet-wat-doen-gevoel' binnen dit half jaar en dat ik op die manier mooi wat geld kan verdienen terwijl ik in het buitenland ben. Ik heb daar veel zin in! Wel ben ik me bewust dat ik moet proberen om niet te snel te gaan en dat ik niet teveel ga overhaasten. Ik ben alleen gewoon niet gemaakt om niets te doen en alleen maar geld uit te geven voor een lange tijd. Dus dat is het nieuwe plan! Maar naast dat ben ik nog niet vergeten dat ik moet proberen om niet teveel in de toekomst te leven en te genieten van het nu.

  • 02 Februari 2015 - 15:05

    Bucketman! :

    Mooi niet chicka! Ik eis details :)

  • 02 Februari 2015 - 15:23

    Eline Marieke :

    Scrotum! Viespeuk! :-P

  • 02 Februari 2015 - 15:27

    Ellen :

    Haha wat leuk Eline echt tof wil ook graag nog 1x naar Cambodja. Enn als ik hier in korte tijd geen werk kan vinden wil ik ook un Australië gaan werken haha. Wat ga je daar doen of weet je dat nog niet? Heeel veeel plezier in ieder geval.

  • 02 Februari 2015 - 22:24

    Mieke:

    He Lientje, zo dat was weer lachen. Heerlijk.
    Ik ben benieuwd hoe jij de killing fields zult vinden. Het lijkt me heel indrukwekkend.
    En nu plannen om naar Australië te gaan? Geniet inderdaad eerst maar even in dit land joh.
    Liefs van je moeke. X

  • 06 Februari 2015 - 22:02

    Tante Alie:

    Wauw wat een mooi plan. Lijkt me helemaal super. Mooi om wat om handen te hebben en wat geld te verdienen. Ik kan het helemaal begrijpen. Niet vergeten wat voor mooie weken je al hebt gehad hoor. Dat heeft je wel tot dit inzicht gebracht. Nou lieverd een goede tijd gewenst . Ben ook heeel beneiuwd naar je ervaringen in Australië.

  • 08 Februari 2015 - 00:06

    Froukje Kuilman :

    Nou, nou, nou, wat een avonturen allemaal. En wat een mooie en lachwekkende herinneringen voor later.
    Australië gaat je ook vast fantastische ervaringen opleveren. Laat ze daar maar een poepie ruiken maar laat je niet in de kont kijken (ha, ha).
    Knuffel van Jan en Froukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 31204

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: