Oost west, Melbourne best! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eline Marieke - WaarBenJij.nu Oost west, Melbourne best! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

Oost west, Melbourne best!

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

09 Maart 2015 | Australië, Melbourne

Daar ben ik dan, deze keer vanuit Melbourne! Ik ben gek op deze stad. Ik ben hier nu 4 dagen en ben zo blij om weer in de westerse wereld te zijn! Ik heb het gemist. De mensen zijn heel aardig, wat mij uitdaagt om met veel mensen een praatje of een grapje te maken.
In het kort zal ik even wat dingen vertellen. Eenmaal op het vliegveld enige verwarring. In mijn email die ik gekregen had stond namelijk dat ik 12.10 aan zou komen, wat uiteindelijk 0.10 bleek te zijn! Dat was wel even andere koek wat betekende dat ik de nacht door zou brengen op het vliegveld aangezien ik er weinig voor voelde om op de valreep nog iets te boeken en in de nacht de nieuwe wereld in te moeten. Dus eenmaal op het vliegveld een karretje, rolstoel en bankje bij elkaar gezocht om mijn bed te bouwen. Haha nou, dat was natuurlijk gillen, een nacht kamperen op een vliegveld. Toch een paar uurtjes kunnen slapen en eenmaal 'wakker' eerst maar een bak koffie gehaald. De eerst dag maar wat rustig aan gedaan en rondgelopen door de stad (alla zombie). Het is vergelijkbaar met thuis, alleen voelt de sfeer wel anders. Mensen lijken meer open te staan voor een spontane opmerking of een gesprekje en daarnaast vragen veel mensen 'how are you?' als ze je groeten zoals in de supermarkt. Lachen!
De tweede dag had ik een een advertentie gezien bij een Italiaans restaurant, dus gelijk maar kansen gecreëerd om werk te krijgen. Eerst een cappuccino gehaald en nadat ik alles even goed bekeken had mijn cv afgeleverd bij de eigenaar. Vandaag mocht ik op try-out komen. Eenmaal daar bleek de compagnon van de eigenaar er ook te zijn (wat ik niet wist), die vervolgens wel even naar zijn hoofd greep toen ik zei 'weinig' ervaring te hebben (in de zin van 'oh nee heh'). Dat was natuurlijk niet zo slim en aangezien ik de afgelopen dagen daar ongeveer 15 mensen een try out heb zien doen verwacht ik er niets van. Vanmorgen ging overigens best goed, op het feit na dat we met 6 medewerkers voor een klein restaurantje stonden wat geen porum was als je het mij vraagt. Dus na anderhalf uur 'goodmorning, how are you?-en' werd ik dan ook naar huis gestuurd met een koffie en een sandwich, waarna ik nog wel gebeld zou worden. Dat verwacht ik niet zozeer, maar mij wel best, een restaurant staat voor mij niet op nummer 1 en ik ben hier nog maar net. Ik zou heel graag in een patisserie/bakkerij of broodjeshuis willen werken. Dus daar ben ik vandaag onder andere langs geweest om mijn cv te brengen.
Na mijn eerste dag mensen uit het hostel ontmoet die gingen stappen en sinds tijden weer een avondje heerlijk op stap geweest. Ik voel me hier wel wat underdressed aangezien veel vrouwen helemaal opgedoft zijn met hoge hakken aan. De mensen lopen er hier best wel hip bij, dus moet daar wel even aan wennen aangezien ik de afgelopen maanden geen reet aan mijn uiterlijk heb gedaan. Gelukkig heb ik vandaag een grote HenM gevonden die net geopend is:-P. Verder is hier natuurlijk ook wel alles verkrijgbaar.
Ik ben de afgelopen dagen vooral bezig geweest met dingetjes regelen. Bankrekening geopend, op zoek naar werk, op zoek naar een kamer en Australisch telefoonnummer aangeschaft. Ik voel op dit moment geen behoefte om te gaan reizen (alhoewel ik wel benieuwd ben hoe het is). Ik heb het hier naar mijn zin en zie mijzelf hier de aankomende maanden wel wonen. Misschien verandert dat aangezien de winter voor de deur staat, maar zoals ik het nu bekijk kan ik me hier wel even vermaken. Ik heb al twee keer hardgelopen en merk zelfs aan mij (vr)eetgedrag dat ik hier beter op mijn plek zit dan in Azie. Ik snap helemaal dat mensen gek op Australië zijn en weet nu wat ze bedoelen. Stap bij stap maar kijken wat de toekomst brengt.
Wel is alles reteduur. Waar ik in Vietnam 3 dollar in een hostel betaalde voor 1 nacht (waar het dan wel super-skraal was), betaal ik hier 23 euro voor een 14 pers dorm met een te kleine gezamenlijke keuken waardoor ik me besef waarom ik ookalweer niet op kamers heb willen wonen. Daar moet je het soms dan ook gewoon mee doen, maar zou het wel fijn vinden als ik een kamer krijg met een paar huisgenoten (je slaapt dan gezamenlijk op 1 kamer) waar ik gewoon mijn spul kan uitstallen en even niks mee hoef te doen. Verder is het ook heel fijn als je gewoon je boodschapjes en je eigen spulletjes kan hebben op 1 plek en dat gewoon kan laten staan. En hopelijk ruikt het daar niet zo zoals het nu ruikt in mijn dorm waar geloof ik 1 van de jongetjes net wat lucht heeft laten ontsnappen. Beetje jammer.. Gelukkig ben ik inmiddels wel meer bestand tegen nare luchtjes.
Morgen maar weer verhuizen, misschien wel naar een kamer als die beschikbaar is en als wat is.
Ik vermaak me hier de aankomende tijd in ieder geval wel:-)!

  • 09 Maart 2015 - 14:53

    Loes De Wind:

    Hoi Eline,

    Met heel veel plezier je verslag gelezen. Wat kun jij dat allemaal goed verwoorden. Ik niet hoor.vroeger ook al niet met een opstel schrijven. Ik ben meer van het praten.
    Het is fijn dat je het zo naar de zin hebt. Hopenlijk vind je snel een baantje.
    Lekker genieten meis.

    Groetjes vanuit een bewolkt/zonnig Leeuwarden.

  • 10 Maart 2015 - 12:45

    Mieke:

    Nou meissie, wat fijn dat je helemaal happy bent daar in Australië. Geniet van de mooie momenten daar. X m

  • 10 Maart 2015 - 19:09

    Reneth:

    Leuk om te lezen dat je je hier zo op je plek voelt, je verhalen vanuit en over Azië kwamen soms over als overleven en dit klinkt meer als gaan leven. Ik hoop dat je een heerlijke tijd krijgt. Geniet er maar van, en dat werk zal vast wel komen. Ik ben heel benieuwd.
    Liefs Reneth en natuurlijk ook van Klaas.

  • 10 Maart 2015 - 19:49

    Tante Alie:

    Hoi hoi, nou meid wat heerlijk even een hele andere sfeer. We hopen dat je snel een baantje vindt, want anders is het zo op met die prijzen daar. Lekker om je weer eens op te tutten om uit te gaan. Veel plezier. Dikke tuut van ons. Bert en Alie.

  • 17 Maart 2015 - 19:58

    Maaike:

    Hey kanjer!!!
    Hoe ist?? Al druk aan het werk??of nog steeds aan het genieten van het mooie land??
    Word weer tijd voor een update

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 31216

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: