Hello and goodbye Melbourne! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Eline Marieke - WaarBenJij.nu Hello and goodbye Melbourne! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

Hello and goodbye Melbourne!

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

18 Maart 2015 | Australië, Brisbane

Melbourne.. Waar zal ik beginnen? Melbourne is een grote stad, met veel verschillende inwoners. In het weekend dat ik arriveerde was er het zogenaamde Moomba festival. Daar was een kermis, wakeboard-kampioenschappen en to do dingen zoals 'wie boort er het snelst een schroef in het hout' gaande. Een 'familiefestival' waar jong en oud op afkwam. Dit was mijn eerste kennismaking met Melbourne. Het is mij inmiddels met duidelijk dat er elk weekend wel iets te doen is. Zo was er afgelopen weekend de formule 1 races, wat best wel een happening was (waar ik overigens niet veel van meegekregen heb).
Melbourne is een leuke stad en ik was blij hier rond te lopen ipv het met scooters volgeladen Hanoi. Wat een wereld van verschil en wat een opluchting.
De afgelopen week ben ik in eerste instantie op zoek gegaan naar werk. Ik heb op verschillende plekken mijn CV rondgebracht en een praatje gemaakt. Ook was ik bezig met het zoeken van een kamer. Ik had een gedeelde kamer gevonden die ik had bekeken, midden in het centrum. Puntje bij paaltje toch mijn plannen omgegooid. Het is hier koud en het wordt kouder aangezien de winter voor de deur staat. Ik hou van Melbourne, maar ik hou niet van kou. Ik ben hier om te genieten van het Australische leven, waar in mijn beleving de zon bij hoort, dus besloten om naar het noorden te vliegen en inmiddels zit ik in het vliegtuig naar Brisbane!
Een week geleden heb ik best wel veel stress gehad. Het zoeken naar werk, het transporteren van geld naar mijn Australische rekening wat ik maar niet voor elkaar kreeg, hostels die het weekend te duur waren, moet ik dit wel doen of zal ik naar het noorden... Daarnaast is de omslag naar deze wereld ook best wel groot vanuit Azie. In Azie maakte het me niet uit als ik makeuploos in mijn chill-broek over straat liep, wat hier toch wel even anders is. Hier wil ik er toch wel een beetje leuk bijlopen, waarschijnlijk vooral ook omdat veel mensen er leuk bij lopen in Melbourne. Welkom terug in de westerse wereld.
Dat allemaal ging gepaard met de nodige rugpijn en uiteindelijk was ik afgelopen weekend ziek. Een vriend uit Chili kwam het weekend over voor het formule 1, waar ik een kamer mee heb gedeeld. Blij toe, als je ziek bent zit je er niet echt op te wachten om een kamer met 12 man te delen. Daarnaast had ik een andere vriend leren kennen die mij wel onderdak wilde verlenen voor twee nachtjes, aangezien de hostels in het centrum vol of te duur waren. Zo komt jan splinter door de winter, zullen we maar zeggen. Scheelde in ieder geval enorm in de kosten, aangezien alles hier wel duur is.
De afgelopen dagen ben ik naar het strand (Sint Kilda) geweest en een dagje op pad naar een winerey en een natuurgebied. Verder een aantal keer wezen hardlopen en was ik veelal in de stad te vinden. Achteraf wel jammer dat ik veel tijd in het solliciteren heb gestoken wat ik uiteindelijk niet ga doen, maar oefening baart kunst en zo is het niet voor niets.
Daarnaast heb ik op dit moment ook wel in mijn hoofd om hier terug te komen wanneer het lente/zomer is dus heb ik dan nog genoeg tijd om leuke dingen te doen:-). Ik heb een work- en holiday VISA voor een jaar en vind het hier leuk genoeg om terug te komen!
Ik heb met het reizen wel geleerd dat alles zo veranderbaar is als het maar kan, dus de tijd zal het leren of ik hier terug kom.
Inmiddels wordt de landing ingezet en ga ik mijn reis vervolgen in Brisbane, dus bij deze... Goodday mate!

  • 18 Maart 2015 - 08:01

    Mieke:

    He meissie.meat kunnen je plannen dan snel weer veranderen he, en dat hoort allemaal bij het backpacken dus. Nu weer een nieuw avontuur in Brisbane. Spannend. Ik hoop dat je een leuke baan zult vinden. We wachten af. Veel plezier maar weer he. Dikke x mem.

  • 18 Maart 2015 - 10:32

    Tante Alie:

    Hoi hoi, nou weer wat nieuws. Het blijft verrassend met jou. Maar weer genieten meid, je komt er misschien nooit. Heb je dan maar weer in de pocket. Liefs van ons beidjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 31207

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: