Colombia - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Eline Marieke - WaarBenJij.nu Colombia - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

Colombia

Door: Eline Marieke Jansen

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

19 April 2017 | Nederland, Leeuwarden

Daar lag ie dan.. de backpack glimlachend in de hoek van de kamer. Lang niet gebruikt, de hoogste tijd om weer eens in een vliegtuig te stappen. Dat heb ik soms, als ik een tijd niet gevlogen heb. Dan voel ik dat het hoog tijd is om dat te gaan doen. Misschien een vlucht, even weg van alles van hier, wat me even heerlijk lijkt en goed om te doen. Even los van alles, just me and my backpack.
En ja, in dit geval wordt het Colombia! Mensen reageren veelal geschokt wanneer ik vertel dat ik naar Colombia ga. Zoals de man van de gemeente al zei 'je gaat toch niet alleen neem ik aan?!'. 'Jawel!' zeg ik dan met een (dappere) brede grijns, waarna ik mezelf wel even op het hoofd krab. Echt stimulerend is het niet, als het grootste deel van de mensen geschrokken reageert en het 'maar niets vind'. Jullie weten inmiddels toch wel dat ik niet gemaakt ben voor de makkelijke weg en een rustig kabbelend leven?! Nee... daar moeten hoogtes en dieptes in, het gevoel hebben dat je leeft en alles eruit haalt.
Hoe ik dan op Colombia kom is eigenlijk puur op basis van intuïtie. Eenmaal thuis uit Cuba dacht ik nou eenmaal, Colombia! Daar moet ik heen! Best gek als je bedenkt dat er geen aanwijsbare bewuste reden voor is. Even passeerde India de revu, maar dat leek me iets te heftig, smerig en prikkelrijk om in mijn eentje in te springen (binnen nu en een maand). Colombia lijkt mij prima! Ik zal mijn best doen om mijn logische denken te gebruiken en niet onnodig (te grote) risico's te nemen. Een avontuur zal het vast en zeker wel weer worden! Ik heb er zin in, om in een andere wereld te stappen, veel mee te maken in korte tijd en te leren over vanalles en nog wat! Met plezier neem ik jullie - al schrijvend - mee naar nieuwe avonturen!

  • 21 April 2017 - 11:14

    Thea De Vries:

    Leuk Eline ik "reis"graag met je mee!!

  • 22 April 2017 - 11:30

    Rennie:

    Hoi Eline,wat leuk dat je ook weer aan mij hebt gedacht. Ik vind het zo moedig van jou dat je weer in je up een verre reis maakt. Kun je je al wat redden met de Spaanse taal? Ben heel benieuwd naar jouw verhalen.Ga ervan genieten meid!!

  • 22 April 2017 - 11:50

    Maaike Lindeman:

    Hey lieverd,
    Weet je wat ik nu zo leuk aan jou vind? Dat je het gewoon weer doet! Alles uit het leven halen. En een ander zal zeggen:Eline waar begin je aan? Ook nog Colombia ! Maar jij steeds de grenzen op en red je ook wel weer. En elke keer leer je weer iets over jezelf. Heel veel plezier.
    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leeuwarden

Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 31168

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: