Voorbereiding! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Eline Marieke - WaarBenJij.nu Voorbereiding! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

Voorbereiding!

Door: Eline Marieke

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

22 November 2014 | Nederland, Leeuwarden

Daar gaat ie dan.. Mijn eerste verslag op waarbenjijnu!

Op dit moment zit ik thuis op de bank, vertrouwd en wel, in mijn eigen huisje. Gek idee om straks niet meer hier te zijn en aan de andere kant van de wereld rond te lopen!
Ik vind het allemaal heel spannend. Als ik mensen vertel dat ik 'alleen' ga reizen door Azië krijg ik veelal de reactie 'wat eng!'. En ja, daar ben ik het stiekem wel mee eens. Eng, spannend, maar wel heel leuk! Is toch een luxe dat dat allemaal maar kan! Dat je in een vliegtuig stapt, aan de andere kant van de wereld uitstapt en dat je daar mag ervaren hoe het leven daar geleeft wordt.
Ik merk dat mensen soms niet zo goed begrijpen dat ik dit alleen wil doen. Het alleen gaan is niet zozeer om tegenover anderen te bewijzen dat ik dat kan (alhoewel ik dan wel heel stoer ben natuurlijk), maar om mezelf uit te dagen om me daar te redden, onafhankelijk van wie of wat dan ook. En aangezien ik wel iemand ben die graag uitdagingen aangaat en nog wel eens de weg kiest van de meeste weerstand, lijkt me dit prima op zijn plaats :-).
In eerste instantie was mijn plan dat ik geen plan heb, maar daar ben ik wel een beetje op teruggekomen. Ik merk inmiddels wel dat het een geruster gevoel geeft als ik een beetje weet welke route ik ga doen en in ieder geval de eerste dagen uitstippel. Dus daar ben ik op dit moment mee bezig (plus alle andere regelzaken om de reis heen). Misschien helpt het een beetje om mijn beeld van mezelf wat aan te passen. Vooralsnog zie ik mezelf namelijk met een grote tas op men rug in het overvolle Bangkok staan waarbij ik in mijn hoofd zing 'allllll by myyyyyseheeellfffff...'. Gelukkig moet ik regelmatig om mezelf lachen, dus die gedachte zal er vast voor zorgen dat ik moet lachen als ik daar sta.

Dit was het voor nu.. Tot een volgende keer!

  • 22 November 2014 - 16:44

    Mama:

    Nou, lieve Eline, ik moet al vreselijk lachen om je eerste verhaal. Ga zo maar door, dan komen wij straks dat half jaar zonder jou wel door hoor. Succes met verdere voorbereidingen.x

  • 22 November 2014 - 22:58

    Thea De Vries:

    Lieve Eline succes met jouw ontdekkings reis

    Ik ben benieuwd naar jouw verhalen.

    Geniet van alles wat je beleefd.

    Pas goed op je zelf.

    Groeten Thea de Vries

  • 22 November 2014 - 23:07

    Jeroen:

    Enjoy the ride.. you'll do fine! :)

  • 23 November 2014 - 10:18

    Marieke:

    Mooi verhaal meid!!!

  • 25 November 2014 - 22:40

    Dick:

    Een hele mooie en bijzondere reis toegewenst, met mooie duiken! En blijf zulke mooie verhalen schrijven, dan genieten wij mee hier in het koude kikkerlandje.

  • 28 November 2014 - 23:42

    Froukje Kuilman:

    Veel mensen gaan uitdagingen en confrontaties uit de weg maar jij gaat ze juist aan. Heel dapper van je. We houden je nauwlettend in de gaten. Geniet maar lekker van je life experience.
    Knuf oom Jan en tante Froukje

  • 30 November 2014 - 14:26

    Bert:

    Hallo lieverd,

    Mooi stukje om mee te beginnen

  • 30 November 2014 - 15:44

    Bert:

    Help, mijn hele tekst is weggevallen, slechts 1 regel bleef over ?????
    Lijkt wel censuur. Had nog geschreven dat ik hoopte dat je tijdens je droomreis ons nog blij zou maken met heel veel mooie humorvolle stukjes. Maakt het voor ons ook een stukje makkelijker. Heel veel succes met je voorbereiding, dikke tuut

  • 01 December 2014 - 10:01

    Eline:

    Leuk en lief die berichten allemaal! Bedankt!!

  • 07 December 2014 - 15:24

    Maren:

    Whoei! Zie uit naar je volgende stukje! ;)

  • 08 December 2014 - 21:44

    Bianca:

    Jaar bijna is het zo ver! Nog maar 4 nachtjes en dan stap je in het vliegtuig. Ik wens je een super goede reis meis. Ik hoop dat je een enorme super tijd gaat hebben en dat je er intens van gaat genieten.
    Maak er iets moois van en geniet van elk moment! Liefs Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 31226

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: