welkom to Kosan road - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Marieke - WaarBenJij.nu welkom to Kosan road - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

welkom to Kosan road

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

15 December 2014 | Thailand, Bangkok

Dag twee. Vannacht als een blok in slaap gevallen, ondank al het kabaal om me heen. Een simpel wandje tussen het plafond doet niet veel tegen het geluid. Om half 1 werd ik wakker. Vreemd dat de wekker niet afging die ik om half 10 had gezet.. Ik ben beneden gaan kijken, maar ondanks dat ik stemmen hoorde zag ik niemand. Toen ik naar buiten keek zag ik dat het nog donker was! Aaaah!! Jetlag!! Vervolgens maar weer in bed gekropen.
Gisteren een Amerikaan ontmoet waar ik samen met een Duitse vrouw mee heb gegeten op de straat. De eerste keer pat thai met kip. Een typisch Thaise 'must'. Op elke hoek van de straat wordt er eten bereid. Je kunt je twijfels hebben over de bereiding zonder water om je handen mee te wassen of iets.. Maar dat hoort er wel een beetje bij. Leuk om gewoon ergens te zitten en om je heen te kijken naar wat mensen doen en hoe ze leven. Het boeddhisme is iets wat je veel terug ziet komen (i like!). Vandaag was ik van plan om met de lokale bus naar Ko san road te gaan (DE straat van bangkok). De (wat oudere) Amerikaanse man (sorry Russel:-P) bood aan om mee te gaan en zo samen de bus genomen naar ko san. De bussen worden weinig gebruikt door toeristen, dus die zal je er bijna niet zien. Spotgoedkoop en leuk om mee te maken zo tussen de lokale bevolking. Het boeddhisme zie je ook daar terug, wanneer we een tempel passeren maken mensen een buiging als vorm van respect. Samen met Russel nog even wat gedronken op ko san road en een stukje gelopen. We konden hadden een leuke klik en praatte over vanalles en nog wat en hij wist veel over de tempels waar je dagen kunt verblijven, dus dat was interessant!
Ko san road is nice! Veeel leuke spulletjes te koop, lekker veel fruit en ook weer hier veel streetfood. En natuurlijk de bars en uitgaansgelegenheden met de bijbehorende risico's van dien. Ik sprak net een jongen die vannacht zen 'first night out' in Bangkok had. Hij had geen idee meer hoe hij thuis is gekomen en wat er is gebeurd. Na zijn idee had hij niet zoveel gedronken. Al zijn spullen is hij kwijt, passen/telefoon en hij heeft geen idee hoe dat allemaal gebeurd is. Oftewel, zw heeft hij iets in zijn drinken gekregen. Dat wordt dus oppassen geblazen als ik opstap ga. Heb nog niet echt een plan voor de rest van de dag, dus maar kijken wat op mijn pad komt. Ik zit in een superleuk hostel met allemaal jongelui. Ziet er allemaal heel leuk uit en lijkt allemaal dikke prima!
In de avond met twee jongens op pad gegaan om een hapje te eten. Deze keer path thai gegeten met shrimps, die way more nicer was dan die van gisteren!
Het is grappig, ik ben hier twee dagen maar merk dat ik nu al veel in het Engels denk. Verder een redelijk rustig dagje van gemaakt nog even aan de wandel geweest over the kosan road. Morgen zw met een Australische meid naar the Flothing market en het paleis. Ik heb een nachtje bijgeboekt voor morgen aangezien het een leuk hostel is om te verblijven en ik denk dat ik me hier nog wel een nachtje kan vermaken. So far, so good.


  • 14 December 2014 - 20:44

    Mieke:

    Klinkt allemaal weer prima Eline . Volgens mij begin je al aardig in te burgeren daar.
    X M.

  • 14 December 2014 - 20:46

    Mieke:

    En ..... Maar niet op stap gaan dus. ?!?!?!? Haha.

  • 15 December 2014 - 10:36

    Maaike:

    Hey Eline,
    Zo te lezen voel jij je al aardig thuis daar...denkt zelfs al in het Engels...maar pas inderdaad op met het aannemen van drankjes...have fun, lieverd...mama went ook al

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 31211

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: