Bangkok baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Marieke - WaarBenJij.nu Bangkok baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

Bangkok baby!

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

13 December 2014 | Thailand, Bangkok

Zo, het heeft even geduurd, maar ik ben er! Ik heb het hostel gevonden en ben daar inmiddels al stinkend op de bank geploft. Heerlijk. Op mijn blote voetjes wandelend door mijn verblijfplaats voor 1 nacht. De vlucht was lang maar prima. Lekker zitten is een ander verhaal, maar ik heb me wel vermaakt met de gekregen kaartjes en een superleuk kadotje van Jessie. Een boekje met allemaal te-gekke opdrachten zoals 'veeg hier smurrie af'.. Nou, net wat voor mij;-) goed uitgekozen!
Het afscheid nemen op Schiphol was wel wat lastig, maar eenmaal door de douane was het wel oké. Gek idee om elkaar een half jaar niet te zien, maargoed, dan zijn de consequenties van de gemaakte keuzes..
Eenmaal aangekomen op Bangkok heb ik alles rustig aangedaan. Ik heb immers alle tijd en heb de hele dag de tijd om mijn hostel te vinden. Daarnaast is een nacht overslaan (of zo goed als 2 aangezien ik voor vertrek geen oog dicht heb gedaan) ook niet echt energieverhogend;-)
Envin, eenmaal op Bangkok stond ik mooi te kijken. De pinautomaat wilde mijn geen geld geven! Tsja.. Ergens wist ik ook wel dat je dat in moest stellen, maar niet gedaan. Oeps. Uiteindelijk met wifi op internet gekomen en nadat de ING liet weten dat dit 24 uren ging duren, werkte Rabo god-zij-dank wel mee en verwerkten ze de wijzigingen direct en kon ik geld pinnen.
Toen het openbaar vervoer verkent en uitgezocht hoe ik er moest komen. Alle mensen willen je graag helpen en een glimlach krijg je direct terug als je hem geeft. Daar hou ik van! Uiteindelijk in de metro geen toerist meer te bekennen en waande ik me al aardig in het 'echte thailand' (denk ik dan). Op de plaats van bestemming moest ik nog een stukje lopen naar het hostel. Geen hostel te bekennen. Ik kon 'cozy bangkok' nergens vinden. Wel kwam ik in een buurtje terecht waar ineens een varkenskop voor me lag op een tafel samen met allemaal kippen en andere etenswaren. Daarnaast allemaal mensen die offers brachten naar Boeddha wat gepaard ging met veel gekleurde versiersels en megaveel wierook. Vette shit. Ik durfde niet zo goed foto's te maken, omdat ik twijfelde of dat wel respectvol was. In ieder geval wel gaaf om te zien.
Je moet je voorstellen dat ik met een grote tas op mijn rug en 1 aan de voorkant met bungelend hoedje daar door Thailand loop. Haha het ziet er eigenlijk niet uit.. Ik geloof dat ik op een niet toeristische plek ben beland (en vind dat wel gaaf om te zien). En ja, ik kijk wel uit en pas goed op men spullen. Ik was wel een beetje klaar met dat zoeken en niet kunnen vinden en liep vervolgens langs een masseuze-winkeltje. Ik dacht, waarom ook niet en heb me even onder handen laten nemen. Lief vrouwtje, alhoewel ze wel een beetje hardhandig was af en toe. Wel lachwekkend ook, zo'n Thais vrouwtje boven op je die haar voeten in je billen drukt. Weer een ervaring rijker.
Ik merk wel dat ik steeds aan het zoeken ben. Wat kan wel, wat kan niet? Wandelschoenen buiten laten staan, fruit eten wat niet gewassen is maar ik met goede bedoelingen aangeboden krijg.. Waardevolle spullen in je slaapkamer laten liggen.. Nouja, dat zal zo allemaal ook nog wel even doorgaan aankomende dagen.
Ook was er een heel oud vrouwtje die ergens binnen zat. Soms ontmoet je mensen en dan kijk je die in de ogen en dan gebeurd er iets. Zo ook met dit oude thaise vrouwtje. Ik denk dat ze wel 90 was. Ik ben naar haar toe gegaan en we hebben non-verbaal wat gekletst en elkaar handen gegeven. Haha gek eigenlijk, aangezien we beide totaal niet elkaar taal spreken, maar ergens lijkt het dan ook weer van wel. Dat vond ik wel bijzonder.
Verder merk ik dat er in zo'n korte tijd zoveel kan gebeuren op reis! Dat ga ik never-nooit-niet allemaal delen, maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Nu vond ik het iig leuk om even wat te schrijven.
Ik voel me in ieder geval goed (op wat moeheid na). De mensen zijn vriendelijk en ik geniet ervan om me te verbazen over alles wat ik om me heen zie. I like I like!

  • 13 December 2014 - 07:56

    Bas:

    Wat super om te lezen. Geniet ervan!

  • 13 December 2014 - 08:40

    Maaike:

    Hey lieverd,
    Wat heerlijk om te lezen dat je bent aangekomen...en hoe jij je weg vindt daar in Bangkok. En als ik het dan glimlachend lees dan denk ik: tja, dit is de nuchtere Eline...want terwijl ik het lees denk ik ook soms echt wel,als moeder, ojee..eng? Of jeetje dit meiske zo zoekend naar een plekje om te rusten, eerste probleempje,: kan niet pinnen!!!maar .........onze Eline redt zich wel!!!! Je schrijft leuk want ik krijg er wel beelden bij, je neemt ons wel mee in dat land, terwijl er nog niet eens foto,s bij zitten. Veel uitdagingen en veel plezier daar en ik hoop dat je de eerste dag lekker hebt geslapen!!dikke kus

  • 13 December 2014 - 08:54

    Mieke:

    Hallo lieverd, wat fijn dat je veilig aangekomen bent, na een lange reis. We hebben je reis gevolgd in de lucht via flightradar. We wisten precies waar je zat. Je eerste verhaal uit Thailand is al heerlijk om te lezen. En , ik heb net als Maaike, er direct beelden bij. Die massage, dat was al direct een strak plan zeg. Heerlijk. Ik hoop dat jij je eerste nachtje op een 1pers.kamer lekker geslapen hebt. 2 nachtjes zonder veel slaap, breekt je op. Wij waren na 1 nachtje met slaaptekort al brak. Hihi. Maar ja, wij zijn iets ouder. Nou, meissie, geniet en laat je verbazen in dat vreemde land. Dikke x, mem

  • 13 December 2014 - 10:18

    Bert:

    Hallo pop, heb genoten van je eerste verhaaltje. Bijzonder om in zo weinig tijd al weer zoveel mee te maken en indrukken op te doen. En inderdaad, als jij schrijft lijkt het alsof ik er bij ben.
    Geniet van al het mooie om je heen, dikke kus

  • 13 December 2014 - 10:32

    Tineke :

    Lieve Eline, helaas heb ik jou niet meer gesproken voor je vertrek. Vind het super leuk om jou reisverhaal te lezen. Ik ga je zeker volgen. Heeeeel veel plezier en geniet van al het moois wat je onderweg tegen komt. Dikke tuut. Xxx

  • 13 December 2014 - 11:00

    Dora:

    He globetrotter, super beeldend verhaal geschreven. Spannend, pinautomaat o jee, maar als de nood het hoogst is, is de redding nabij. En dan een thai over je laten lopen, nou ben jij niet direct het type die over zich laat heenlopen, maar in dit geval haha. Hoop nog veel van deze mooie verhalen te lezen en take care of yourself. lots of love kusjes Dora

  • 13 December 2014 - 11:28

    Paula:

    Hee Eline, heel veel plezier de aankomende tijd. Ik ben stinkend jaloers!
    Met plezier zal ik je reis verslagen gaan lezen!
    Gr paula

  • 13 December 2014 - 16:40

    Marjan :

    Lieve Eline. Geweldig hoe jij alles omschrijft! Zoals iedereen dit al ervaart ik ga je volgen, ben benieuwd naar dit grote avontuur, geniet van alles pas op je zelf en dikke knuffe lieve groet marjanl xxx

  • 14 December 2014 - 16:08

    Samantha:

    Wat leuk! 20 jaar geleden heb ik hetzelfde gedaan, maar ik voelde me toch wel erg onwennig de eerste dagen in Bangkok. Nam een taxi naar het hostel en wij waren nog wel met z'n tweeën. Leuk om te lezen hoe anders jij bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 31215

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: