Trinidad en Varadero - Reisverslag uit Las Morlas, Cuba van Eline Marieke - WaarBenJij.nu Trinidad en Varadero - Reisverslag uit Las Morlas, Cuba van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

Trinidad en Varadero

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

24 Januari 2016 | Cuba, Las Morlas

We zijn inmiddels een paar dagen in Trinidad. Ik zit ergens een colaatje te drinken op een terras met een romantische uitstraling. Gele muren, blauwe deuren, 'Franse' details en de bergen in de verte. Er is een bandje die muziek speelt voor een gezelschap van ongeveer 12 man. Een mooi plekje om te zijn.
Ik heb gekozen om mee te gaan met mijn reismaatje naar Varadero. Een paar dagen luxe en chillen is niet verkeerd zou je denken. Andere optie was om zelf nog een stuk te doen met 1 a 2 tussenstops. In dit geval kies is ik voor de makkelijkere weg, gezien het land ook best wel moeilijk reisbaar is. Wel betekend dit dat ik na Varadero 12/16 uren in de bus moet zitten richting Santiago de Cuba. Maargoed, cest la vie.

Inmiddels zit ik in Varadero. Varadero is een plek die gebouwd is voor toeristen. Er staan veel resorts in de buurt van de stranden. Als Cubaan heb je hier niets te zoeken. Op de Cubaanse muziek na is er ook weinig te merken van het feit dat je in Cuba zit. We zitten in een 5 sterren resort, waarvan je zou denken dat dat het beste van het beste zou moeten zijn. Dat is het misschien, voor Cubaanse begrippen, die anders liggen dan de Europese standaard. Mijn reisgenoot is over de top Amerikaanse luxe gewend, wat aan de hand van zijn verhalen wel andere koek blijkt te zijn. Op zich is het resort qua inrichting heel mooi, alleen de service en de uitvoering is in veelal slecht. Het weer zit daarnaast niet echt mee, gezien de zon de afgelopen 3 dagen zich verstopt heeft achter de wolken. Daarnaast botsen mijn reisgenoot en ik nog best wel, dus ik moet zeggen dat ik het niet erg vind om morgen weg te gaan en onze wegen te scheiden. Ik wordt hier geen blij mens van. Zo zie je maar weer, dat dingen anders uit kunnen pakken dan je in eerste instantie dacht of gehoopt hebt. Ik zou in ieder geval niet zo snel weer met iemand gaan reizen die ik nog niet zo goed ken.

Morgen neem ik de bus naar Santiago de Cuba. Dit is de enige nachtbus die door Cuba rijdt en er een beste tijd over doet, wat ook wel logisch is gezien de afstand pretty big is.
Dinsdag zal de dansweek beginnen die ik nog in de planning heb staan. Daar kijk ik zeker naar uit! Lekker actief bezig zijn, leren dansen met een club mensen die allemaal weg zijn voor hun plezier. Dat is betere koek!
Holadiheee!

  • 24 Januari 2016 - 18:57

    Thea De Vries:

    Hoi Eline leuk om weer van je te lezen.
    Pas goed op je zelf!
    Fijne dans week en goede thujsreis.
    Groetjes Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Las Morlas

Cuba

Cuba 2016!

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2016

Santiago de Cuba

29 Januari 2016

Dansvloervrees

27 Januari 2016

Varadero and time to move on!

24 Januari 2016

Trinidad en Varadero

20 Januari 2016

Cienfuegos, Trinidad and how to travel with someon
Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 31182

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: