Varadero and time to move on! - Reisverslag uit Reparto Dagnesse, Cuba van Eline Marieke - WaarBenJij.nu Varadero and time to move on! - Reisverslag uit Reparto Dagnesse, Cuba van Eline Marieke - WaarBenJij.nu

Varadero and time to move on!

Blijf op de hoogte en volg Eline Marieke

27 Januari 2016 | Cuba, Reparto Dagnesse

Inmiddels zijn we een paar dagen verder en ben ik gisteren avond met de enige nachtbus op Cuba van Varadero naar Santiago de Cuba gereisd. Dat was en lange rit, met een vertrektijd van 21.45 en een aankomsttijd van 2 uur in de middag de volgende dag. Je ligt je een breuk in de bus en bent altijd op zoek naar de beste manier om te 'liggen' die onvindbaar is. Maar hey, je moet er iets voor over hebben! Gelukkig deed het slaaptabletten aardig zijn werk en heb ik een aantal uurtjes kunnen slapen. Wat dan wel typisch is, is dat de radio aangezet wordt om half 6 in de ochtend op volume disco. Waarom....? Vraag je je dan af.. Omdat het Cuba is, of omdat de achterbuurman de banden onder de bus vandaan aan het zagen is?! Anyway, gelukkig verstaan ze 'can you please stop the music?' (/ik lach op mijn liefst om half 6 in de ochtend) prima. Als je invloed kunt uitoefenen, doe dat dan vooral zou ik zeggen (zolang het niet ten kostte van anderen gaat!). Gelukkig ben ik weer wat meer mezelf die gewoon doet waar ik me goed bij voel zonder na te denken over wat iemand anders daar wel niet van vind. Dat geoordeeld en gediscussieer was ik toch meer dan klaar mee.
Uiteindelijk heb ik in het resort in Varadero nog wat jongelui ontmoet tussen de grijze-mussen massa. Daarnaast ook een wat ouder stel die geen kinderen hadden. Een gepensioneerde zuster en haar man die dagelijks op dezelfde plek aan de bar stonden. Deze ontmoeting met deze vrouw behoort voor mij in het boekje van bijzondere ontmoetingen. Eigenlijk vooral omdat ik een paar keer zo'n hartverwarmende oprechte knuffel van haar kreeg, waar ik spontaan een emotioneel weekdier van werd. Het is dan niet eens zozeer iets groots, maar wel iets oprechts en iets wat er (voor mij) toe doet. Dat soort dingen vind ik wel heel koel.
Inmiddels zit ik op een dakterras in Santiago de Cuba te wachten tot andere mensen van de dansreis arriveren. De eerste indruk van Santiago is goed. Het komt over als een schonere en meer verzorgde authentieke stad als je het vergelijkt met Havana. Ik ben benieuwd wat deze week gaat brengen en heb in ieder geval zin om mijn salsa kunsten wat bij te spijkeren. Just go with the flow!

  • 28 Januari 2016 - 07:57

    Mieke:

    Zo, meissie het klinkt goed, wat jij allemaal beschrijft. Lekker weer met jezelf op stap. Leuke mensen ontmoeten en dansen. Ik zou wel willen dat ik even een uurtje mee mag doen met jou op de dansvloer. Geniet van deze week. X M

  • 28 Januari 2016 - 21:02

    Bert:

    Hallo lieve schat, lekker weekdier.

    Fijn dat je het weer naar je zin hebt. Ben benieuwd of je het dansen leuk gaat vinden. Als het maar niet alleen vijftigers zijn ...... Geniet nog van je laatste week en zorg dat je weer veilig thuis komt. Dikke tuut, pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Reparto Dagnesse

Cuba

Cuba 2016!

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2016

Santiago de Cuba

29 Januari 2016

Dansvloervrees

27 Januari 2016

Varadero and time to move on!

24 Januari 2016

Trinidad en Varadero

20 Januari 2016

Cienfuegos, Trinidad and how to travel with someon
Eline Marieke

Half december vertrek ik voor een half jaar naar Azië. Tijdens deze zeer waarschijnlijk avontuurlijke reis zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn avonturen of gedachtes die ik met jullie wil delen.

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 31175

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Colombia 2017

11 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Cuba

12 December 2014 - 05 Juni 2015

Moments in Azië

03 Maart 2015 - 01 Juni 2015

Australie!

Landen bezocht: